Forumsvar skapade

Sida 1 av 6
  • lex-luthor

Medlem
    14 oktober, 2011 vid 08:20 som svar på: Egypten Macadi bay Tipps !!

Länken funkar.
    Jag skall själv dit i början på november. Hoppas kunna ta igen lite förlorad surfmark, det har ju inte blivit för många surfdagar i år för min del.

• lex-luthor

Medlem
    8 september, 2011 vid 06:34 som svar på: Kluven nos

Brädan står på tork nu. Det är sant att det inte är någon belastning (förutom när det kommer en mast farande…
    Det kosmetiska är sekundärt då den redan är lappad och lagad på sidorna av nosen (av tidigare ägaren, jag lovar). Men jag antar att jag skall slipa ner gelcoaten för att få bra fäste för plasten.

• lex-luthor

Medlem
    28 juni, 2011 vid 13:53 som svar på: Vinsdurfing och skador

Som en lagom tjock man i sina bästa år (37år, x kilo), med en ålder som gör att jag borde vara återfallssurfare men snarare är att betrakta som en långdragen nybörjare kan jag delge mina ”skador. Tror inte att windsurfingen är speciellt högt i skaderiskrankingen.
    – Sträckt ledbanden i foten pga fotstroppsfastning (typ som i videon andersbq postade)
    – Kastfall som har gjort att jag kört i masten med revben, höft och lår. Endast blåmärken och möjligen mikroskopisk spricka i revbenen. Häromdan hann jag faktiskt tänka ”jahapp, nu bryter jag lårbenshalsen”, men klarade mig med ett fint blåmärke.
    – Skärsår av fena på smalbenet, 5 cm långt. Synd på våtdräkten, men gick att tejpa så det behövde inte sys.
    – Hagel på huvudet. Kör numera med hjälm då jag dessutom fick ”skäll” av en tjej från GWC för att jag inte hade hjälm vid samma tillfälle.

All in all, detta tycker jag är peanuts för att ha hållt på ett par år.

• lex-luthor

Medlem
    29 april, 2011 vid 09:02 som svar på: Ingen mer parkering i Draget – Gottskär
    Doc;634542 wrote:
    Men vem ska lappa när det är en privat vägförening?

Det finns speciella blanketter/parekeringslappar man kan använda för detta ändamål. En kollega till mig brukade använda detta när folk parkerade på deras tomt. De bodde långt från surf, så det är ”OK”… Jag har för mig att det gick under egenmäktigt förfarande på något sätt och de kunde sätta ett godtyckligt belopp på lappen (antar att det finns gränser uppåt).

Men, kanske kan någon mer legalt bevandrad upplysa om vägföreningen kan sköta detta eller om den faktiska markägaren måste lappa?

• lex-luthor

Medlem
    27 april, 2011 vid 06:43 som svar på: Ryanair och surfbräda

Det var ju förvånansvärt billigt för att vara Ryanair, trodde det skulle vara rejält mycket dyrare med deras betalningsmodell.

• lex-luthor

Medlem
    26 april, 2011 vid 07:51 som svar på: Android appen som minimerar antalet bomkörningar :

Verkar ju rätt så bra!

Men finns det inga data från Nidingen? Det blir lite stort glapp från Marsstrand till Varberg på västkusten…

• lex-luthor

Medlem
    5 mars, 2011 vid 23:21 som svar på: OT: Flyttar till Gbg – var bo?

Söder om stan är ju givet, västerut är OK.

Bor själv med utsikt över TT vilket är kanon om man skall kolla förhållandena. Inte lika bra när man jobbar på huset och ser alla som surfar…
    Vill du ha en sportslig chans att klara dig utan två bilar, satsa på centrala Kungsbacka så du har närhet till pendeln.

• lex-luthor

Medlem
    5 mars, 2011 vid 23:15 som svar på: Perfekta surfbilen?

Du har hittat den! Det är den perfekta surfbilen – lås tråden.

• lex-luthor

Medlem
    19 oktober, 2010 vid 06:16 som svar på: Rädda TT-vägen

Skulle ju betala på SM tänkte jag men….nu är det gjort iaf.

• lex-luthor

Medlem
    4 juli, 2010 vid 07:34 som svar på: Hjälp mig att förstå sjöbrisen!

Om det blåser sydligt så får man väl en ejektoreffekt genom sundet, dvs att vindhastigheten genom (och efter undet) är snabbare än den omgivande hastigheten. Anledingen till detta är att mer luft måste tränga sig igenom en mindre öppning.

• lex-luthor

Medlem
    26 mars, 2010 vid 09:40 som svar på: Mindre mängd sjögräs i TT i år?

Tror inte mängden sjögräs påverkas av det som skrivs i artikeln i GP. Däremot kan kanske mängden annan ”gucka” minskas som följd av detta.
    Sjögräset tyder väl mer på att det är god vattenkvalitet.

• lex-luthor

Medlem
    25 februari, 2010 vid 11:44 som svar på: Varför surfar du, en del av parningsritualen?
    Träsurfarn;599088 wrote:
    Vi har ju den rätta känslan för
    Gummi
    Sprut
    Å i regel så lyckas vi att få upp den :smirk:
    Träsurfarn

Dra rigg fick just en ny innebörd… Föredrar vattenstart.

• lex-luthor

Medlem
    8 december, 2009 vid 10:24 som svar på: Kanske en dum fråga men….

Problemet är väl att vanliga billiga ljus inte innehåller så mycket stearin utan paraffin (eller nåt…).

• lex-luthor

Medlem
    13 november, 2009 vid 08:20 som svar på: Var surfas det SO i Göteborg i helgen?

Det är rätt lågt tror jag. Var trött imorse så jag glömde kolla när jag körde till jobbet.

• lex-luthor

Medlem
    26 oktober, 2009 vid 14:10 som svar på: Direktrapport – Torkelstorp, Söndagen den 25:e Okt.

Helt rätt med Shorty i oktober. Börjar snart bli dags för långa armar och ben… :tongue:

Sida 1 av 6
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums lex-luthor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.